Söderhamn


Idag när en idiot pensionär i en bil nästan körde på mig började jag tänka.. efter jag lugnat ner mig, det här är en av dom sakerna som är skit med Söderhamn.


Men vad är skönt med Söderhamn?

1. Sommaren.

Jag tycker sommaren är oslagbar här. Vi har en skärgård som är perfekt. Havsbadet och en kall öl på en uteservering.

2. Folket.

Det är lagomt med folk som bor här. Vi har ju ändå dryga 30.000 i kommunen.

3. Tryggheten.

Alla känner i princip alla och dom man inte känner träffar man på =)
Sen FINNS det saker att göra. Dom flesta gnäller på att det inte gör det men letar man så finns det.
Och vill man göra annat är det bara att besöka vilken stad man vill. Gnäll inte! =)

Det som faktiskt suger är:

1. Biltrafiken.

Det jag började med har jag varit med om för många gånger.
Regler ändras men ändå så kör vissa folk som dom alltig har gjort sen 1958.

Det enda som dom tagit till sig är bytet till högertrafik.

2. Folket.

Det måste skrivas in här också för det är både positivt och negativt. Med tanke på att det är en småstad är det mycket skitsnack, rykten och småtänkande som lätt kan hända.
Det är lättare att inte bry sig i en storstad men här är det inte lika lätt att gömma sig.
Det är inte alla som kan leva sitt eget liv =)

3. Krogarna.

Jag fattar inte varför dom håller på samma koncept. Radio hits får man nog av hemma.. jag vill inte höra det på krogen också.
Kom på nåt nytt!!


Det var min lista. Kommentera din


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0