Äventyrshjältar



Fuck me jag älskar äventyr!
I verkliga livet till exempel vill jag resa och se landskap, kulturer, maten och skapa en jäääkla massa minnen.

Filmer.. där är ju Indiana Jones en obestridd mästare som får resa, upptäcka mystiska föremål, slåss mot onda maktgalna typer och alltid.. eller oftast.. få tjejen.

Men NU har jag hittat en kille som kan slåss om den top placeringen. Nathan Drake.

Han finns i tv spels världen i Uncharted serien. Kanske det mest snygga, kaxiga, händelserika spel jag spelat.
Och skaparna till spelen fångar landskapen så jävla bra.
Såg en bakom kulisserna grej där dom visade upp delar av platserna från spelet i verkligheten.
DET är att ta jobbet på allvar.

Nathan Drake är en äventyrare som reser till dom mest avlägsna, mytomspunna ställen efter skatter.
Medans han slåss mot klassiska maktgalna tjejer och killar och hinner ändå charma tjejerna på ett kaxigt sätt.

Känns bara rätt att göra en lista om äventyrs killar:

1. Indiana Jones.
Bevisar bara att gammal är äldst. Can't beat the classics

2. Nathan Drake.
Det var kärlek vid första spelandet

3. Min farbror Stig.
Som jag tyvärr aldrig hann träffa. Han var en riktig äventyrare som likt Johnny Weismuller sprang på krokodilers ryggar, var limosin chaufför åt några rika knösar i USA.. han var en globetrotter som såg mycket och gjorde säkert ännu mer.

Synd att jag inte hann träffa honom.. han kunde nog ha lärt mig mycket =)




Kommentarer
Postat av: Danne

så pass

2011-03-23 @ 21:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0