Äckliga Jävla Fi***r



Varning för att må för bra. Det är alltid nåt som smyger upp och plockar ner dig på jorden igen.
Som alla vet har jag spytt ur mig hur underbart jag har det med det perfekta jobbet.
Verkligen nåt som passar mig på ALLA sätt och vis.

Jag har krånglat som fan för att få det här jobbet (lång historia) och verkligen inte velat ge mig för det är det här jag vill jobba med!



Idag får jag två brev från arbetsförmedlingen med information om jobb i Varberg och botkyrka kommun om färgbutiker som söker anställda/vikariat.

I breven ligger ett papper där det står att jag är tvungen att kontakta och söka jobb på dom här ställena och kryssa i rutor där det står t.ex "jag har kontaktat arbetsplatsen men blivit avslagen... ej svarad... fått jobbet" osv osv.

Sen kan arbetsförmedlingen kolla upp med arbetsgivaren om jag verkligen har kontaktat dom.
Gör jag inte det här riskerar jag att tappa a kassan helt och hållet eller gå ner i lön.

Hur i helvete har det gått så långt att man inte får bestämma över sitt eget liv längre??


Kommentarer
Postat av: Linda H

sök dem med världens sämsta, felstavade cv. om de ringer upp o är intresserad, verka lite dum. Typ heltappad. KLART!

2011-01-13 @ 19:32:05
Postat av: Joel

ja jag satt o fundera idag om man skulle spela en bratt när man ringer o frågar om jobb.

2011-01-13 @ 20:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0