Värdig smeknamnet



Jag tyckte arbetsförmedlingens smeknamn var lika löjligt som S(D)öderhamn.
Som ett smeknamn för nån som inte anstränger sig..

Men nu förstår jag efter min dag på det där stället som gud glömde.

Här är vad som hände:
Jag blev ofrivilligt ledig idag från jobbet och passade då på att gå på ett annat jobb som jag hellre vill jobba på.
Jag fick jobbet, men bara om ett papper med massa underskrifter osv kan godkännas.

Det pappret tog jag till arbetsförmedlingen så att dom skulle kolla på och, vad vi trodde, skulle lägga en till namnteckning på.
Jag träffade min handläggare och visade upp pappret.. det första han börjar med är att komma med spydiga kommentarer.

"Jaha ja det här kan bli komplicerat"
"Vad får du göra då för du får inte konkurera ut arbetsmarknaden"
"Handelsfacket kan vara svår att godkänna det här"

Jag fattar inte hur dom där äcklena tänker!!
Först är dom på en att skaffa jobb.. vilket jobb det än handlar om.
Nu istället för att jobba på ett skitställe har jag legat i och varit på som en igel för att vara på ett ställe som jag verkligen trivs med, så börjar dom sträva emot.

"Konkurera ut arbetsmarknaden" Bara för att jag är bortplockad från arbetslöshets listan på nån jävla åtgärd så vill dom förbättra sin fitt lista och hoppas på att ta in en arbetslös på det stället.

Det är lika som att säga att jag skulle vara mindre värd.

Vilka jävla idioter.


Kommentarer
Postat av: Maria

Men alltså va håller dom på med? Dom vela väl att du skulle komma ut i praktik? Ska du inte kunna få vara vart du vill?

2010-10-19 @ 11:21:07
Postat av: Joel

Bli aldrig arbetslös

2010-10-19 @ 16:36:08
Postat av: Maria

Vilka jävla töntar! Dom ska väl vara glad om du kommer ut i praktik där du trivs åtminstone och har något att göra. Jävla sopskaft!

2010-10-20 @ 09:27:31
Postat av: Danne

låter illa

2010-10-20 @ 12:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0