Snygg men det är allt



Okej så jag hämtade bilen igår från verkstan. Ingenting hade gjorts på en vecka men det troddes vara att enkelt byta ut batteriet så vaknar åbäket.

Starta den som vanligt med starthjälp och tänkte: nu fan ska jag köra en rejäl sväng så det finns lite kräm i gammel batteriet. Körde 1½ timme och åkte ut och hälsade på syrran och hennes familj.
Efter lite kaffe och annat sa jag hejdå och skulle åka därifrån.. trodde jag.
Inte ett liv i bilen när jag vred om nycklen.

Första tanken var vart får jag tag i närmaste slägga.
Med ett relativt coolt lugn knacka jag på hos syrran igen och förklara den bittra situationen.
Tur var kom min svåger hem och hjälpte mig.. fick låna ett nytt batteri av han och då starta den direkt.

Helt otroligt. Nytt liv och jag blev direkt lycklig!
Men ja.. jag testa att vrida om nycklen igen för en timma sen. Samma jävla visa igen.
Visserligen finns det ström i bilen men den vägrar tända när jag vrider om nyckeln.

Känns som man försöker få liv i en koma patient med en sån där sjukhus startkabel :)

Ja nä nu kommer tanken om slägga tillbaka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0