Fiske äventyr


Det är mycket som kan hända på en timme :)

Jag åkte ut till Magnus stuga igår. Perfekt väder (till en början), 100% obakis och fiskespö i bakluckan.
Kom fram precis när Magnus, Angelica o Danne skulle ro ut.

Jag stressa ner till bryggan och glömde mina fiskegrejer.
Vi ror ut och letar kung platsen att dra upp allt vad kast och metspö kan göra.

Hinner väl kasta en gång och meta i 7 sekunder innan vi märker att båten driver in mot nån ö där måsar och nån fågel som lät som vildvittrorna vaktar deras ägg.

Vi testar flera ställen innan vi hittar ett som blev hur lyckat som helst.
Vi drar upp 3 fiskar rätt snabbt.

Den största o tyngsta låg säkert på 2 gram. Synd att jag inte hann ta bild på bestarna.
Dom åkte i nästan snabbare än dom blev fångade.

Vi ger inte upp fisket och ska ro mot nytt fiske ställe. Magnus är ivrig som fan, ror så åran går sönder.
...och vi börjar driva.. igen.

Driver mot ny ö, likadana fåglar som vaktar sitt bo.

Vi gör det bästa av situationen och ror med en och en halv åra :)
Kanske det snyggaste sätt man kan ro på.

Det är då vi ger upp och tar oss in mot stugan igen.



Kanske inte lyckat men jävligt kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0